Read in October

by - čtvrtek, listopadu 09, 2017


Popravdě řečeno poslední dobou nějak nemám čas a ani náladu fotit právě čtené knihy, takže většinu přečtených knih v říjnu nemám vůbec na fotce. Snad Vám nebude vadit, když použiji obrázky z Goodreads. 


Odveta (Univerzita výjimečných, #3)
Autor: Joelle Charbonneau
Název: Univerzita výjimečných (3.) - Odveta
Hodnocení: 3*/5*
Čteno: 1. - 6. října

Jelikož se na začátku října konal všemi očekávaný knižní festival Humbook, ještě na poslední chvíli jsem si objednala poslední díl trilogie Univerzity výjimečných. Bohužel byl pro mě zklamáním. Přišlo mi, že autorka vykrádá samu sebe, celá trilogie byla vlastně na jednom principu, který se stále opakoval. S hlavní hrdinkou jsem se nevžila, naopak mě v předešlém díle iritovala její přílišná sebevědomost, v tomto díle mi přišla zase moc nerozhodná a ufňukaná. Jsem ráda, že jsem celou trilogii četla, na druhou stranu jsem ráda, že už ji mám za sebou. Nicméně v knihovničce vypadají moc dobře a setkání s autorkou pro mne bylo nezapomenutelné. Joelle je opravdu osobnost a rozhodně si přečtu její další knihy, na které se těším. 

My děti ze stanice ZOOAutor: Christiane F.
Název: My děti ze stanice ZOO
Hodnocení: 3*/5*
Čteno: 7. - 14. října

Tuto četbu jsem zvolila proto, že jsem byla v nedávné době na stejnojmenném divadelním představení, které bylo zvláštní svým zpracováním. Docela se mi to líbilo. Ale zanechalo ve mně otázku, jak 13 letou dívku napadne brát drogy? Já jsem si v těchto letech ještě hrála s barbínkama a vůbec jsem neměla o návykových látkách ponětí. Časy se samozřejmě mění. A proto jsem po této knize sáhla. Odpověď na svou otázku jsem se dozvěděla vzápětí a ani mě nijak nepřekvapila. Zanedbaná výchova. Rodiče se snaží dělat pro děti to nejlepší, a podle nich je to být v práci od rána do večera a vydělávat peníze. Dle mého názoru je důležitější se dětem věnovat. A proto začala Christiana brát drogy a stala se na nic závislá. Příběh je to zdrcující a velmi depresivní. Bohužel je to navíc skutečnost, žádná fikce. Jsem toho názoru, aby tato kniha patřila k povinné četbě na druhém stupni základní školy. Jako varování, samozřejmě. 

Polibek čarodějky (Beauchampovy #2)Autor: Melissa de la Cruz
Název: Čarodějky z East Endu (2.) - Polibek čarodějky
Hodnocení: 3*/5*
Čteno: 14. - 19. října

Už je to několik let, co jsem sledovala seriál Witched of East End a k mému zklamání byl zrušen. Tématika čarodějnictví mě hodně bavila. A tak jsem byla opravdu ráda, když jsem v Levných knihách narazila na stejnojmennou knihu. Přečetla jsem ji a líbila se mi. Nedávno (dobrá, už je to asi rok) jsem opět v LK narazila na druhý díl, a tím vlastně zjistila, že je to série. Třetí díl již bohužel u nás nevyšel. Ale to se stává, že? Netrvalo mi dlouho a do děje jsem lehce vplula, na souvislosti si rychle vzpomněla (možná to bylo i díky seriálu) a užívala jsem si oddechového čtení. Fantasy literaturu mám ráda, ale od této knihy nečekejte nic převratného. Není to žádná pecka, ale člověk si u ní odpočine a odreaguje od reality. Opravdu příjemné čtení. A pohrávám si s myšlenkou, že si závěrečný díl pořídím v originále. 

FrankensteinAutor: Mary W. Shelley
Název: Frankenstein
Hodnocení: 1*/5*
Čteno: 20. - 21. října

Říjnové společné čtení skupiny #MyČteme. Sama jsem pro tuto knihu hlasovala. Snad všichni známe příběh o doktorovi, vědci, který přiváděl mrtvé zpět mezi živé. Tuto postavu jsem taktéž znala ze seriálu Penny Dreadful, ale nijak si ji neoblíbila. Kniha se odhlasovala, já si pro ni skočila při první návštěvě do liberecké knihovny a vesele se pustila do čtení. Již po pár stránkách jsem věděla, že to nebude nic pro mě. Autorčin (nebo možná překladatelův) styl psaní mi nevyhovoval. U čtení jsem usínala, musela se dokonce povzbuzovat šampaňským. S velikým utrpením jsem knihu (která má pouhých 120 stran) dočetla a oddychla si. Musím uznat, že námět je opravdu velice zajímavý, ale příběh by se dal více rozpracovat. Ale nechci se v tom nadále pitvat. Prostě tohle nebyla četba pro mě, ale samozřejmě, že Vám by se líbit mohla. 

Továrna na snyAutor: Aneta Badžgoňová
Název: Továrna na sny
Hodnocení: 5*/5*
Čteno: 21. - 23. října

Tuto knížku mi půjčila teta a už jen při prvním nahlédnutí jsem se do ní zamilovala (do té knihy samozřejmě). Strašně obdivuji lidi, co umí krásně kreslit, jelikož já jsem na tohle úplně levá. A už jen ta obálka je magnet, který tě láká. Upřímně, tuhle knihu bych si koupila už jen kvůli ní. Cestování nikdy nebylo mým koníčkem, ale překvapivě mě vůbec povídání o cestách nenudilo, právě na opak. Často jsem se u některých pasáží usmívala nebo se dokonce nahlas zasmála. Tato kniha je velmi motivující a nabíjející. Cítila jsem tu energii, která do mě během čtení proudila. A přesně to jsem potřebovala. Nádherné ilustrace (které mimochodem také patří autorce) byly třešničkou (spíše obrovskou třešní) na dortu. Po dočtení jsem si většinu ilustrací okopírovala a nejraději bych si s nimi vyzdobila celý byt. Joa tuhle knížku prostě musím mít doma. A ty taky!

KaziměstiAutor: Martin Bečan
Název: Kaziměsti
Hodnocení: 4*/5*
Čteno: 23. - 28. října

Že jste ještě jméno Bečan neslyšely? Hloupost! Uznávám, že je to celkem čerstvý kousek na trhnu (nemyslím to tak, jak to zní) - samozřejmě na tom knižním! S tímto velice sympatickým mladým mužem jste se mohli setkat již na Humbooku, kde se také tato jeho první kniha křtila. České autory moc nečtu (spíš vůbec, přiznej si to, Kateřino!), ale už jen ta krásně divná (oxymóron?) obálka mě zaujala. Noa když jsem si přečetla anotaci, bylo jasno. První věcí, co jsem po příchodu na Humbook udělala, byla koupě právě této knihy. S ní jsem šla do první řady na besedu a nechala si ji od Martina podepsat. Koncem října jsem se ji rozhodla přečíst, protože měl autor zavítat na 2. Radši sraz, kam ho Míša (@radsi_knihu) pozvala. Knížka se mi opravdu líbila. Mám slabost pro zvrácené příběhy, bohužel jich na světě moc není. Bylo to něco nového, něco nečekaného. Během čtení jsem si často pokládala otázku: "Jak ho tohle ksakru napadlo?" A ne, nebyl zhulený nebo zfetovaný, sám se nám přiznal. Takhle prý funguje jeho mozek. Takže jestli chcete vědět jak, tak nasedněte do tramvaje O a jeďte do Nikam. Přestěhujte se do Podivné, ne do Nejpodivnější. Pochopíte, až přečtete. 


SHRNUTÍ

1) Odveta // 267 str. // 3* // 1. - 6.10.
2) My děti ze stanice ZOO // 266 str. // 3* // 7. - 14.10.
3) Polibek čarodějky // 304 str. // 3* // 14. - 19.10.
4) Frankenstein // 120 str. // 1* // 20. - 21.10.
5) Továrna na sny // 157 str. // 5* // 22. - 23.10.
6) Kaziměsti // 256 str. // 4* // 23. - 28.10.


Dohromady přečtených knih:                 6 knih
Dohromady přečtených stran:                1 370 str.
Počet stran za jeden den:                         49 stran
Průměrné hodnocení:                               3 hvězdičky
Průměrné čtení jedné knihy:                   5 dní

Matematika mi zrovna nejde, tak snad jsem to spočítala dobře. 



Kolik knih jste v říjnu přečetli vy? Četli jste některou ze zvýše zmíněných? Napište mi Váš názor :)


You May Also Like

4 komentářů

  1. To je pěkné čtenářské skóre :) Já se určitě chystám na poslední díl Univerzity výjimečných :) A možná i Kaziměsty, ale k těm mě to zatím tak netáhne :) hezké čtení i tento měsíc :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení článku až do konce a zanechání komentáře :)